.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
دلنوشته ای برای شهدای گرانقدر یاک 40
یاسر سجادی فر

شمال نیوز: یاسر سجادی فر- شهرهای استان گلستان یک ویژگی مشترک در مدخل ورودی خود دارند و آنهم یک تابلوی زیبا و بعضا رنگ و رو رفته از مردانی است اهورایی و این تابلو «توی مسافر» را آماده می کند که نام و آوازه این مردان را بسیار به گوش بگیری در این شهرها، مخصوصا اگر کمی هم دست بر سیاست این مرز و بوم داشته باشی که دیگر خاطره های فراوان خواهی شنید از تلاشهای این عزیزان در طول دوران حیات پربارشان.

آری این یک شاخصه عمومی و مشترک است برای سیاست ورزان که الگو بردارند از مردانی که، دیار طلای سفید به همتشان استانی شد در خور نامش«گلستان»، که هر یک از اینان خود به تنهایی به مثابه گلزاری گل خوش عطرند.

اما، اینان کیانند که اینگونه بر تارک سیاسی شهرهایشان نشسته اند و هر سری که آرزوی سر برآوردن در میان سرها داشته باشد خود را مجهز به آداب و سنن و گفتار اینان می نماید؟ چه کرده اند مگر اینان؟

8 وکیل الملة گلستانی که «زبامداد تا به بامداد» کوشیدند تا خطه ی سر سبزشان را پر تلالو کنند و در این راه جان خویش بر چنگالهای سبز «خرچنگ مه گرفته» به ابدیت این استان گره زدند.

آنروز صبح که خورشید عالم افروز از شرق به روی دیوارهای بارانی خرچنگ رخ ننموده بود سیمرغ آهنین شان ناسازگاری آغاز نمود و اینان را به آغوش مستقبلین بی شمارشان نرساند، که خدایشان بیشتر از مردمشان مشتاق دیدارشان بود.

در آن صبح 27 اردیبهشت 1380 مقرر شده بود 25 تن از خادمین این خاک رخ در نقاب خاک کشند و استانی را در ضایعه فقدانشان به آتشفشانی از احساسات فرو خفته بدل سازند که چه بسیار آرزوهای زیبا برایش در سر داشتند.

شهدای راه سرافرازی و پیشرفت گلستان بر باند فرودگاه گرگان فرود آمدند و آنرا افتتاح کردند و لیکن این انتظار برای باند فرودگاه گرگان 5 روز پر تلاطم به درازا کشیده شد و در این 5 روز کل استان در غم و ماتم فرو رفت تا که با صدای فریادهای فغان خود در روز دوشنبه وکلای خود را بر سر دست گیرند و بر پیشانی افتخار استان گلستان قرار دهند.

سالها می گذرد از آن روزهای تلخ و مردمان گلستان کماکان ارادت و علاقه قلبی خود را به نامهای ایشان حفظ کرده اند و شوری بهاری در سرتاسر استان بر پا داشته و یادشان را گرامی می دارند.

در این میان حضور فرزند برومند و یادگار ارزشمند « شهید بزرگوار هزارجریبی» با جلب اعتماد مردم قدردان گرگان پرچم افتخار پدر را بر دوش گذارده و با عضویت در پارلمان شهری گرگان جا پای پدر نهاده است و افقی دیگر بر روی موکلان مهندس شهید گشوده است. امید است این تلاش ارزشمند راهگشایی باشد برای دیگر یادگاران ارزشمند این عزیزان تا بیش از پیش نام و یاد آن بزرگواران را زنده کنند.


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

حیدری 24 ارديبهشت 1393
ایا خلبان یاک هم به درجه رفیع شهادت نایل گردیده اند؟

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.038 seconds.